Online Marketing

Omdat je je online vindbaarheid wilt verbeteren

.

In totaal besteden Nederlanders maar liefst 8 uur en 40 minuten aan mediatijd, dat is slechts vier minuten minder dan wij aan slapen besteden (Bron: Mediatijd, 2014). Bijna 5 uur daarvan zitten we op internet en 98% van de internetgebruikers maakt gebruik van zoekmachines. Om iets te weten te komen of om op zoek te gaan naar een bedrijf of persoon gebruiken we over het algemeen Google als zoekmachine. Het is dus interessant om goed gevonden te worden in Google, oftewel een goede online marketing strategie.

 

Waarom zoekmachine marketing?

Met zoekmachine marketing bereik je direct een publiek dat op zoek is naar informatie, producten of diensten die jij aanbiedt. Je kunt dus zeer geïnteresseerde bezoekers naar jouw website trekken tegen lage kosten. Deze bezoekers kan je uiteindelijk door middel van een goed overtuigend verhaal makkelijker overtuigen dan ongeïnteresseerden.

 

Succesvolle Online Marketing

Google hanteert +/- 200 factoren die de positie van een website in de zoekmachine bepalen. Deze factoren gebruiken wij om uw site te optimaliseren.

 

Wat is belangrijk?

1. teksten op uw website
2. structuur van uw website
3. navigatiemenu’s en linknamen
4. externe linken
5. techniek van uw website
6. landingspages
7. rapportage en evaluatie van resultaten

 

Relevantie =  belangrijk

Hoog eindigen in Google is mooi. Daarna moet ook alles erop gericht zijn dat je bezoekers je waarderen. Als ze op je site komen, waarmee zet je bezoekers om in klanten. De meerwaarde van online marketing moet altijd zijn waarmee je je bezoekers aan je verbindt. Het belangrijkste onderdeel blijft namelijk nog steeds: de website moet antwoord geven op de gevraagde zoekterm in het zoekvenster.